با گوجه فرنگی در ججیرفت در عرض یک هفته لاغر کنید

چه از گوجه فرنگی در جیرفت به عنوان یک میوه یا سبزی یاد کنید، شکی نیست که گوجه فرنگی یک ماده مغذی مغذی و فوق العاده غذایی است که بیشتر مردم باید بیشتر از آن استفاده کنند.

گوجه فرنگی به عنوان یک “غذای کاربردی” نامیده می شود، غذایی که فراتر از تامین مواد غذایی اولیه است، علاوه بر این به دلیل فیتوکمیکال های مفید مانند لیکوپن، از بیماری های مزمن جلوگیری می کند و فواید دیگری برای سلامتی دارد.

علیرغم محبوبیت گوجه فرنگی، تنها 200 سال پیش تصور می شد که در ایالات متحده سمی است، احتمالاً به این دلیل که این گیاه متعلق به خانواده شب بو است که برخی از گونه های آن واقعاً سمی هستند.

این ویژگی MNT Knowledge Center بخشی از مجموعه مقالاتی در مورد فواید سلامتی غذاهای محبوب است.

یک گوجه فرنگی متوسط (تقریباً 123 گرم) 22 کالری، 0 گرم چربی، 5 گرم کربوهیدرات (شامل 1 گرم فیبر و 3 گرم شکر) و 1 گرم پروتئین دارد. گوجه فرنگی منبع غنی ویتامین A و C و اسید فولیک است. گوجه فرنگی حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مفید از جمله آلفا لیپوئیک اسید، لیکوپن، کولین، اسید فولیک، بتاکاروتن و لوتئین است.

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مفید است و منبعی غنی از ویتامین های A و C و اسید فولیک است.

اسید آلفا لیپوئیک به بدن کمک می کند تا گلوکز را به انرژی تبدیل کند. برخی شواهد نشان می‌دهند که اسید آلفا لیپوئیک می‌تواند به کنترل گلوکز خون، بهبود اتساع عروق و محافظت در برابر رتینوپاتی در بیماران دیابتی کمک کند و حتی ممکن است به حفظ بافت مغز و عصبی کمک کند.

لیکوپن آنتی اکسیدانی است که به گوجه فرنگی رنگ قرمز غنی می دهد. گوجه فرنگی 80 درصد از مصرف لیکوپن را تشکیل می دهد.

کولین یک ماده مغذی مهم موجود در گوجه فرنگی است که به خواب، حرکت عضلات، یادگیری و حافظه کمک می کند. کولین همچنین به حفظ ساختار غشای سلولی کمک می کند، به انتقال تکانه های عصبی کمک می کند، به جذب چربی کمک می کند و التهاب مزمن را کاهش می دهد.