زیتون ماری شکسته ای که در ساخت زره های جنگی استفاده می شد

نشان داده شده است که اسید اولئیک موجود در زیتون ماری شکسته التهاب را کاهش می دهد و این یک چربی تک غیراشباع است.

روغن زیتون که حاوی سطوح بالایی از چربی های تک غیراشباع است، یکی از بهترین غذاهای سالم برای قلب است که می توانید مصرف کنید.

یک اونس زیتون کنسرو شده حاوی تقریباً 3.2 گرم فیبر است که برای میان وعده کافی است. زیتون علاوه بر داشتن ترکیبات فنلی، در مطالعات نشان داده است که در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر موثر است.

زیتون و مزایای بالقوه آنها برای سلامتی: به نظر می رسد زیتون بی خطر است و در دوزهای کم اثر ملین دارد، اما می تواند باعث التهاب نیز شود، بنابراین ارزش بررسی دارد.

فواید زیتون برای خانم ها: زیتون منبع عالی چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها است که می تواند از جهات مختلف برای زنان مفید باشد.

به عنوان مثال، مصرف زیتون می تواند به بهبود سلامت قلب، کاهش التهاب و محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند.

علاوه بر این، زیتون می تواند به حفظ سلامت پوست و مو کمک کند و حتی ممکن است به بهبود عملکرد شناختی کمک کند.

درختان زیتون بومی اروپا هستند و می توانند به عنوان میوه های هسته دار کوچک روی گیاهی به نام درخت زیتون (Olea europaea) رشد کنند.

بین 8000 تا 6000 سال پیش، درختان زیتون به طور گسترده در شرق مدیترانه کشت می شدند. زیتون به دلیل داشتن ویتامین E و چربی های سالم، یک میوه کوچک بسیار سالم است.

زیتون، که در رژیم غذایی مدیترانه ای به وفور یافت می شود، یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی است. بر اساس تحقیقات، زنانی که رژیم مدیترانه‌ای مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر بارداری و شریک جنسی قرار دارند.

روغن زیتون برای سلامت باروری مفید است زیرا حاوی ویتامین E است که در تخمدان ها و رحم زنان یافت می شود. زیتون که کوچک و سرشار از آنتی اکسیدان است، یکی از سالم ترین میوه ها برای مصرف است.