استفاده از شیلنگ فشار قوی هیدرولیک در تولید آب سردکن

مواد ABS، PE و PVC که در شیلنگ فشار قوی هیدرولیک به کار می روند همگی با درجه تنش 73 درجه فارنهایت برای استفاده در لوله کشی تحت فشار در دسترس هستند.

لوله پلی اتیلن به طور گسترده برای خطوط خدمات آب سرد و سیستم های توزیع آب در خارج از ساختمان استفاده می شود.

انعطاف پذیری در دمای پایین آن را به ویژه برای استفاده در برنامه هایی که دمای 35 درجه فارنهایت و کمتر رخ می دهد مناسب می کند.

مواد پلی کلر (وینیل کلرید) (CPVC) و پلی اتیلن متقاطع (PEX) در دسترس هستند که برای خدمات طولانی مدت در دمای 180 درجه فارنهایت و همچنین برای کاربردهای آب سرد رتبه بندی می شوند.

لوله های سیستم توزیع آب سرد و گرم ساخته شده از این مواد دارای درجه فشار کاری 100 psi در 180 درجه فارنهایت هستند.

این سیستم‌ها در 150 psi در 210 درجه فارنهایت به مدت حداقل 48 ساعت آزمایش می‌شوند تا از یکپارچگی در آن شرایط اطمینان حاصل شود، که ممکن است در صورت عدم عملکرد آبگرمکن ایجاد شود.

بنابراین، چنین موادی برای توزیع آب گرم مناسب هستند که در آن آبگرمکن‌ها با دریچه‌های کمکی تنظیم شده در psi 150، 210 درجه فارنهایت نصب می‌شوند.

همه کدهای لوله کشی نیاز به استفاده از لوله هایی با درجه بندی 100 psi @ 180 درجه فارنهایت برای هر دو بخش آب گرم و سرد سیستم توزیع آب دارند.

لوله های پلاستیکی بدون محدودیت نیستند. همانطور که قبلاً ذکر شد، درجه بندی دما در همه گزینه های لوله پلاستیکی 200 درجه فارنهایت یا کمتر است، که مانع استفاده از آن برای کاربردهای بخار می شود.

در برخی موارد، قطر لوله کشی محدود است. و لوله‌های پلاستیکی که اغلب به مواد شیمیایی بازدارنده خوردگی که لوله‌های فلزی انجام می‌دهند نیاز ندارند، در معرض انواع آسیب‌های دیگر هستند.