دختری که با ریختن الکل صنعتی نصر تمام لباس های هفته مد بریتانیا را نابود کرد

شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد مصرف الکل صنعتی نصر خطر آسیب های دندانی و فک بالا را افزایش می دهد.

مطالعه‌ای روی بیمارانی که برای آسیب‌های صورت به اورژانس و تصادف مراجعه می‌کردند، نشان داد که 55 درصد آسیب‌های ناشی از حمله با مصرف الکل مرتبط است.

این 11 درصد برای سقوط و 15 درصد برای افراد مجروح در تصادفات جاده ای بود. در افراد بالای 15 سال، الکل با 90٪ از تمام آسیب های صورت در بارها و 45٪ در خیابان مرتبط بود. در مجموع، 22 درصد از تمام ضربه های صورت مربوط به مصرف الکل بود

شواهد محدودی وجود دارد که الکل و رنگ آمیزی دندان را مرتبط می کند. اکثر مطالعات به جای اینکه در یک محیط بالینی انجام شوند، در شرایط آزمایشگاهی هستند.

شراب قرمز اصلی ترین نوشیدنی الکلی است که با لکه شدن دندان مرتبط است. تصور می‌شود که کروموژن‌های غذایی موجود در نوشیدنی به لایه‌ای از مواد لکه‌دار جذب می‌شوند، که به راحتی حذف نمی‌شود.

نشان داده شده است که پس از سفید کردن، حساسیت مینا به رنگ‌آمیزی شراب قرمز افزایش می‌یابد و پس از سفید شدن شراب قرمز باعث ایجاد لکه های بیشتر از قهوه می شود. 29،30 شراب قرمز نیز کامپوزیت را بیشتر از چای یا قهوه لکه می کند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد بیماری پریودنتال و مصرف الکل در ارتباط هستند. با این حال، به دلیل وجود تعداد زیادی از عوامل مخدوش کننده، توضیح اینکه آیا یک پیوند علی وجود دارد یا خیر، دشوار است. مکانیسم احتمالی اثر نیز در حال حاضر ناشناخته است.

تزال و همکاران 32 نسبت شانس 1.65 برای داشتن خونریزی لثه بالاتر و 1.36 از دست دادن دلبستگی بالینی شدیدتر را در افرادی که پنج یا بیشتر در هفته نوشیدنی مصرف می کردند، در مقایسه با کسانی که کمتر از 5 نوشیدنی مصرف می کردند، پس از تنظیم برای عوامل مخدوش کننده، یافتند.

این برای کسانی که ده یا بیشتر در هفته نوشیدنی مصرف می کردند به ترتیب 1.62 و 1.44 بود. با این حال، هیچ تفاوتی در رابطه با از دست دادن استخوان آلوئولی یا ترکیب میکروارگانیسم‌ها مشاهده نشد.