زرشک اعلا در بینی پسر بچه ای گیر کرد و موجب خفگی او شد

لازم به ذکر است که زرشک اعلا ممکن است به مبارزه با آکنه کمک کند: زرشک ممکن است در درمان آکنه، یک بیماری پوستی که با برجستگی های ملتهب و جوش مشخص می شود، نقش داشته باشد.

به طور خاص، بربرین و سایر ترکیبات موجود در زرشک ممکن است به مبارزه با التهاب و عفونت های مرتبط با آکنه کمک کند.

یک مطالعه در نوجوانان مبتلا به آکنه متوسط تا شدید نشان داد که مصرف 600 میلی گرم عصاره خشک زرشک در روز به مدت 4 هفته به طور قابل توجهی میانگین تعداد ضایعات را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که عصاره این توت ممکن است یک گزینه درمانی ایمن و موثر برای نوجوانان مبتلا به آکنه باشد، اما تحقیقات گسترده تری مورد نیاز است.

تحقیقات محدود نشان می دهد که عصاره زرشک در درمان آکنه و کاهش جوش موثر است، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید: زرشک دارای طعم ترش و کمی شیرین است و می توان آن را به صورت خام، مربا یا به عنوان جزئی از غذاهای برنجی و سالاد مصرف کرد.

اشکال مکمل زرشک شامل کپسول های خشک شده، عصاره های مایع و پمادها یا ژل های ساخته شده از انواع توت ها یا عصاره بربرین است.

با این حال، به دلیل تحقیقات محدود در انسان، دوز توصیه شده برای مکمل های زرشک یا بربرین وجود ندارد.

در حالی که زرشک به طور کلی برای اکثر مردم بی خطر شناخته می شود، برخی گزارش ها وجود دارد که مقادیر زیاد یا دوزهای مکمل بالا می تواند باعث ناراحتی معده و اسهال شود.

علاوه بر این، هیچ تحقیقی در مورد اثرات زرشک در کودکان یا زنان باردار یا شیرده انجام نشده است. بنابراین، باید از مکمل های زرشک یا بربرین در این جمعیت ها اجتناب شود.

برای بهره مندی از فواید سلامتی احتمالی زرشک، سعی کنید از انواع توت های تازه و کامل در آشپزی خود استفاده کنید.