قیسی زردآلو بخورید تا نیازی به واکسن کرونا نداشته باشید

این روزها، مردم در مورد رژیم غذایی خود محتاط تر هستند و برای داشتن یک زندگی سالم، میوه ها و سبزیجات سالم مانند قیسی زردآلو را در رژیم غذایی خود قرار می دهند.

زردآلو یکی از میوه هایی است که فواید بی شماری برای سلامتی دارد. زردآلو (آلوهای ارمنی) نسخه های کوچک تری از زمین ها هستند اما شدت آلوهای بنفش را دارند.

زردآلو چیست؟ زردآلو میوه ای است که معمولاً در تمام مناطق معتدل به ویژه در مدیترانه یافت می شود. می توانید آنها را به صورت تازه یا پخته مصرف کنید.

از میوه زردآلو در تهیه مربا و تولید عطر و طعم لیکور استفاده می شود. زردآلو سرشار از قند طبیعی است و منبع ایده آلی از ویتامین A است. زردآلوی خشک سرشار از آهن است.

اجازه دهید ابتدا شما را با ارزش غذایی زردآلو آشنا کنیم. دو عدد زردآلو تازه (70 گرم) حاوی:

کالری: 34
کربوهیدرات: 8 گرم
پروتئین: 1 گرم
چربی: 0.27 گرم
فیبر: 1.5 گرم
ویتامین A: 8 درصد از ارزش روزانه (DV)
ویتامین C: 8 درصد از DV
ویتامین E: 4٪ از DV
پتاسیم: 4٪ از DV

زردآلو منبع عالی آنتی اکسیدان هایی مانند بتا کاروتن، لوتئین و زآگزانتین است. حقایق تغذیه ای زردآلو در بالا به شما ایده ای در مورد فواید زردآلو داد.

8 فواید شگفت انگیز زردآلو برای سلامتی: در اینجا فهرستی از 8 مزیت کمتر شناخته شده برای سلامتی خوردن زردآلو آورده شده است:

سرشار از آنتی اکسیدان: زردآلو حاوی آنتی اکسیدان های زیادی از جمله بتاکاروتن و ویتامین های A، C و E است.

علاوه بر این، زردآلو سرشار از فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان های پلی فنول) است که از شما در برابر بیماری های مختلف از جمله دیابت و بیماری های قلبی محافظت می کند.

فلاونوئیدهای موجود در زردآلو عبارتند از اسیدهای کلروژنیک، کاتچین ها و کوئرستین.

همه این اجزاء رادیکال های آزاد را که مسئول استرس اکسیداتیو هستند از بین می برند. استرس اکسیداتیو با بیماری های مزمن مختلف مرتبط است.

برای چشمان شما مفید است: زردآلو حاوی اجزایی مانند ویتامین A و E است که سلامت چشم شما را بهبود می بخشد.

ویتامین A در پیشگیری از شب کوری بسیار مهم است. از سوی دیگر، ویتامین E محلول در چربی مستقیما وارد چشم شما می شود و از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

زردآلو همچنین حاوی کاروتنوئیدهایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که از چشمان شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.