قیف آزمایشگاهی پلاستیکی که در هوای آزاد تغییر سایز می دهد

برای استفاده از قیف آزمایشگاهی پلاستیکی، یک تکه کاغذ صافی متناسب با اندازه فیلتر انتخاب کنید.

کاغذ را (در حالی که در قیف است) با حلال غالب در محلولی که قرار است فیلتر شود (آب، الکل، حلال های مخلوط و غیره) خیس کنید و مقدار اضافی آن را بیرون بریزید.

قیف را محکم روی فلاسک فیلتر قرار دهید. جریان هوا را هنگام نمونه برداری از «کشش» در محل اتصال در آسپیراتور تنظیم کنید. پس از تنظیم رضایت بخش، کانکتور فلاسک را به آسپیراتور وصل کنید.

همیشه پس از تنظیم جریان هوا آن را به برق وصل کنید. مخلوطی را که قرار است فیلتر شود، داخل قیف بریزید، مراقب باشید که ریختن، کاغذ را در قیف جابجا نکند.

ظرف را با مخلوط مایع/جامد تکان دهید تا وقتی آماده ریختن مواد جامد در مایع معلق بماند. پس از اتمام فیلتراسیون (دیگر مایعی از نازل پایین قیف خارج نمی شود)، هوا را خاموش کنید.

در صورتی که فیلتر قرار است نگهداری شود، آماده ریختن در ظرف مناسب است، اگر قرار باشد رسوب ذخیره شود، معمولاً شسته می شود. آبکشی با قطع اتصال دهنده اضافه می شود.

پس از افزودن آبکش، کانکتور به برق وصل می شود، پس از اینکه آبکشی در گلوله جریان یافت، هوا خاموش می شود و گلوله از قیف خارج می شود.

برای انجام این کار با قیف های پلاستیکی، قسمت بالایی قابل جدا شدن بدنه قیف را بردارید.

ضربه زدن به قیف وارونه روی یک تکه کاغذ روی میز معمولاً رسوب و کاغذ صافی را از قیف خارج می کند.

همچنین می توان از نوک کتف برای خارج کردن کاغذ صافی از قیف استفاده کرد.

پس از استفاده، شیلنگ خلاء را از فلاسک خارج کنید. فیلتر و فلاسک را در صورت لزوم با برس تمیز کنید. جاروبرقی را با لوله اش مونتاژ کنید.

مخلوط مایع داخل قیف جداکننده قرار می گیرد و ظرفی زیر آن قرار می گیرد.

مایع با کمترین چگالی در بالا شناور است. هنگامی که شیر آب باز می شود، مایع با بالاترین چگالی شروع به جاری شدن از طریق قیف جداکننده به داخل ظرف می کند.

شیر آب درست قبل از شروع جریان مایع با کمترین چگالی بسته می شود، مایع با چگالی کمتری که در قیف جداکننده باقی مانده است را می توان در ظرف دیگری تخلیه کرد تا دو مایع از هم جدا شوند. مایعاتی که در یکدیگر حل می شوند.