میلگرد اصفهان 18 که از پوست میوه درست شده بود

اکثر مردم میلگرد اصفهان 18 را با تقویت فونداسیون ها و به طور کلی با ساخت و ساز مرتبط می دانند.

در واقع، در این زمینه است که این محصولات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه شایان ذکر است که کاربردهای دیگری برای میله های فولادی وجود دارد.

مصالح ساختمانی تقریباً هر سازه ای بتن است بتن به تنهایی برای ایجاد پایداری، استحکام و دوام ساختمان کافی نیست، زیرا یک ماده نسبتاً شکننده است.

بنابراین از میلگردهای تقویت کننده برای تقویت بتن استفاده می شود. میلگردهای گرد تقریباً همیشه برای این نوع آرماتورها استفاده می شود.

میلگردهای گرد مانند سایر مصارف در تیرها، ستون ها و نیمکت سازی فونداسیون استفاده می شود.

آنها به همراه خرپاها پایه محکمی برای هر سازه ای تشکیل می دهند، نقش آنها افزایش مقاومت ساختمان در برابر بارهای عمودی و افقی است.

میله های گرد نیز برای ساخت تیرهای برق، پل ها و سقف سالن در تاسیسات بزرگ صنعتی مناسب هستند.

همچنین یکی از رایج ترین کاربردهای میلگردهای فولادی ساخت سازه های فولادی مانند نرده، دروازه، نرده و خرپا می باشد. معمولاً برای این منظور از میله های مربعی استفاده می شود که البته می توان از میله های گرد نیز استفاده کرد.

میله های فولادی را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد، انواع مختلف میله ها با خواص متفاوتی به هم متصل می شوند که کاربرد مورد نظر محصولات را تعیین می کند. در اینجا ما در مورد طبقه بندی اولیه میله های فولادی بحث می کنیم.

محبوب ترین دسته میلگردهای فولادی دسته مقطع است. میله های گرد، مستطیل، مربع و شش ضلعی وجود دارد.

میله های مستطیلی معمولاً به عنوان میله های مسطح شناخته می شوند و اغلب در دروازه ها، نرده ها و ماشین های صنعتی استفاده می شوند.

با این حال، بیشترین تقاضا برای میلگردهای گرد است، زیرا آنها برای تقویت بتن مناسب هستند.

میلگردهای فولادی را نیز می توان با توجه به نوع سطح آنها دسته بندی کرد. میله های صاف و میله های آجدار هر دو به این طبقه بندی تعلق دارند.

واضح است که میلگردهای آجدار در مقایسه با میلگردهای صاف در مورد چسبندگی به بتن بسیار بهتر هستند.