انجیر خشک ممتازی که یک جنین 7 ماهه را از خطر سقط شدن نجات داد

لازم به ذکر است که انجیر خشک ممتاز سرشار از فیبر غذایی است. این به جلوگیری از یبوست و سایر مشکلات گوارشی کمک می کند. انجیر به عنوان یک ملین طبیعی شناخته می شود.

به عنوان یکی از خواص مهم انجیر خشک باید به این نکته اشاره کرد که این نوع انجیر کالری کمی دارد. بنابراین، اگر می خواهید چند پوند وزن کم کنید، از این محصول به عنوان یک میان وعده ایده آل استفاده کنید.

سطح سدیم بدن با مصرف نمک افزایش می یابد، به این ترتیب تعادل سدیم و پتاسیم بدن به هم می خورد و در نتیجه فشار خون افزایش می یابد.

انجیر خشک برای بازگرداندن این تعادل و جلوگیری از فشار خون عالی است. یک انجیر خشک حاوی 129 میلی گرم پتاسیم و 2 میلی گرم سدیم است.

یکی از خواص انجیر خشک این است که میوه ای شیرین و خوش طعم سرشار از آنتی اکسیدان است. میزان آنتی اکسیدان موجود در این محصول حتی بیشتر از انجیر طبیعی است.

بر اساس یک مطالعه، انجیر خشک دارای آنتی اکسیدان های فنل با کیفیت بالاتری نسبت به سایر میوه ها است که خواص آنتی اکسیدانی خود را به ویتامین C و ویتامین E نسبت می دهند.

محتوای غنی از آنتی اکسیدان موجود در انجیر خشک، رادیکال های آزاد را که می توانند به رگ های خونی آسیب رسانده و باعث بیماری قلبی شوند، از بین می برد. 

همچنین نتایج برخی مطالعات نشان می دهد که انجیر خشک باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و تاثیر بسزایی در بیماری های قلبی می شود.

انجیر خشک سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین می تواند از آسیب DNA ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری کند.

 رادیکال های آزاد می توانند با تولید سلول های خطرناک به DNA سلولی آسیب برسانند. این ممکن است یکی از خواص کمتر شناخته شده انجیر خشک باشد، اما اکنون که آن را می دانید، آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

انجیر خشک به همراه سایر غذاهای غنی از کلسیم می تواند تراکم استخوان و استحکام استخوان را بهبود بخشد. یک انجیر خشک حاوی 3 درصد کلسیم است.

انجیر خشک برای افراد دیابتی نیز مفید است. اما انجیر خشک حاوی قند بالایی است، بنابراین افراد دیابتی باید در مورد مصرف با پزشک متخصص مشورت کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.